Kategóriák

11 ügyfél típus, akiket engedj el

1. Utálod, amikor kapcsolatba lép veled

 

Ha azt veszed észre magadon, hogy forgatod a szemed, amikor hív vagy az alkalmazottak reklamálnak miatta, akkor lehet, hogy az az ügyfél többe kerül neked, mint amennyit megér.

 

2. Ha a gyomrodban is érzed

 

Minden alkalommal, amikor a gyomrodban érzed a negativitást és az ellenállást, hallgass erre a jelre, mert ez figyelmeztet arra, hogy a leendő ügyfeled egy rossz ügyfél lesz. (nehéz személyiség, olyat akar, amit nem tudsz megadni, csak idő pocsékolás, reklamáló, elégedetlen típus. stb.)

 

3. Kibeszélik a volt főnökeiket és munkatársaikat

 

Ha a potenciális ügyfél folyamatosan a múltbeli rossz tapasztalatairól beszél és másokat szid, ez egy figyelmeztető jel. Ha őszinte értékelést tudnak adni arról, hogy mi nem működik jól, és felelősséget is vállalnak, akkor van esély a fejlődésre. De ha senki sem tud megfelelni az igényeiknek, akkor valószínűleg te leszel a következő csalódása. Nem tudod teljesíteni az irreális elvárásokat.

 

4. Fenyegetőznek

 

Ha az ügyfél fenyegetőzik és problémát okoz, akkor egyszerűen kérdezd meg tőle, hogy tényleg az ügyfeled akar-e lenni. Mondd el neki, hogy hogyan fogod kezelni és te mit vársz el tőle. Ha ezek a nézeteitek nem egyeznek, akkor jobb, ha megváltok egymástól és mindenki megy a maga útján. Mindig jobb megakadályozni a problémát, mint megtapasztalni.

 

5. Hiányzik belőlük az elkötelezettség

 

Amikor a helyzet a feladat gyors megoldását kívánja és nincs idő visszajelzést adni vagy követni a folyamatokat, akkor legyél te az, aki megkönnyíti a munkát. Tedd az ügyfeled boldoggá, amennyire csak lehetséges. De ne feledd, ha az ügyfél nem elég elkötelezett a munkádhoz és az értékeidhez, akkor nagy az esély, hogy a végeredmény egyáltalán nem olyan jó, mint amennyire lehetett volna.

 

6. Nem fizetnek időben

 

Nem fizetni időben egy cégnek tiszteletlenségre utal, s ha nem fizetik ki a munkád, akkor az csak árt a cégednek. Persze, vannak olyan esetek, amikor valaki nagyon elfoglalt, vagy abban a hónapban nem lett akkora bevétele és nem tud fizetni, de ha ez rendszeressé válik, akkor jobb, ha nem dolgozol velük többet.

 

7. Nem kommunikálnak

 

Az egyik legfontosabb dolog, hogy jó kapcsolatot tudjunk kiépíteni, mind az alkalmazottakkal, munkatársakkal és az ügyfelekkel is. Ha a csapatod képtelen megbízható kapcsolatot kiépíteni az ügyféllel és nyíltan beszélni vele, akkor nagy valószínűséggel ez nem fogja elősegíteni a vállalatod sikerét. A bizalom és a kommunikáció létfontosságú elemei a sikernek.

 

8. Nem bíznak meg benned

Ha az ügyfél másik tanácsadóra kezd hallgatni és megkérdőjelez mindent, amit csinálsz, akkor az annak a jele, hogy az ügyfeled már nem bízik meg benned. Másik tanácsadóra hallgatni persze mindenképp etikátlan, az ügyfélnek ignorálnia kellene, ha fel is keresik ezzel. De mindig jobb, ha olyan ügyfeleink vannak, akik ténylegesen megbíznak bennünk és a munkánkban.

 

9. Nem ismerik el a tudásod

 

Ha az ügyfél képtelen beismerni, hogy ahhoz a bizonyos dologhoz te jobban értesz, akkor ne is pazarold az idődet. Vannak azok az ügyfelek, akik úgy gondolják, hogy már mindent tudnak az üzletről - jobban is tudják, mint te - és semmilyen tanácsot vagy iránymutatást nem fognak elfogadni. Hónapokkal azután, hogy nem hajlandó kipróbálni semmi újat, miközben a saját módszere nem működik, itt az ideje, hogy megváljunk tőle.  

 

10. Nem egyeznek a főbb értékeitek

 

Először is, minden új ügyfélnél meg kell tudnod, hogy ugyanazok e az értékei, mint neked. Képes vagy e biztosítani számára azokat a szolgáltatásokat, amiket kér és egyszerre megtartani az értékrended? Ha ez megvan, de még mindig rettegve kelsz fel reggel, akkor hallgass az ösztöneidre, és menj. Ez lehet az az idő, hogy valaki olyannal beszélj, aki jobban passzol az értékeidhez.

 

11. Rossz a hozzáállásuk


Az, hogy az ügyfélnek rossz a hozzáállása abból is láthatod, ahogyan kommunikál veled. Ha automatikus üzenetet küldesz ki neki, akkor szól, hogy ő nem szereti az effajta értesítéseket, inkább telefonon keressék, de ha telefonon hívod, akkor biztosan a rossz időben, és szól, hogy az e-mail egyszerűbb lenne. Ezek után bocsánatot kérsz és elmondod, hogy így nem lehet együtt dolgozni, ezzel nyilván azt éred el, hogy a vállalatod rossz hírét keltse. Így már az elején tisztázd vele, hogy miként fogjátok ezeket intézni.

 

Ami még érdekelhet