Kategóriák

Vállalkozói felkészülés a karácsonyra; igen, most!

…legalábbis, ha valóban szeretne karácsonyt. Lefordítva: ha azt szeretnéd, hogy karácsonykor növelni tudd a bevételeidet, már most neki kell állnod a karácsonyi kampány megtervezésének. Ha előre kiválasztod a kampány akciós termékét, létrehozod a landing page-ed, és megtervezed az összehangolt kommunikációd, előnyben leszel a versenytársadhoz képest.

Nem ment el az eszünk, amikor azt állítjuk, ha vállalkozó vagy, neked most, szeptemberben van karácsony, ha karácsonykor azt szeretnéd, hogy karácsonyod legyen. Rögtön el is magyarázzuk.

A karácsonyi időszak „megnövekedett” vásárlókedvét csak az nem használja ki, aki nem akarja. Hiszen egyértelmű, hogy ilyenkor mindenki többet vásárol, mint az év többi időszakában. Így van?

Ha te karácsonyi ajándéknak azt szánod magadnak, hogy jelentősen megnöveled a bevételed, akkor a karácsonyi felkészülés most kezdődik.

Novemberben már késő tervezni

November van. Kopog az eső az ablakon, délután is világít az asztali lámpa, te pedig egy bögre kávéval az asztalon a billentyűzeten kopogsz. Tervezed a karácsonyi kampányod, és azt gondolod, időben vagy.

Hol a hiba? A hónap nevében.

Alakítsd át a hónapot szeptemberre, és akkor stimmelni fog a leírás.

Egy kampányt ugyanis nemcsak kitalálni és megtervezni kell, hanem tesztelni és megalapozni is. Vagyis, ha kitaláltad, hogy az adventi időszakban kézműves ékszereid közül az elegáns fülbevalókat fogod akciózni, akkor:

  1. megtervezed a kampány eszközeit, időzítését és folyamatát,
  2. majd elkezded kialakítani a szükséges eszközöket,
  3. végül pedig teszteled ezeket, hogy novemberben és decemberben már csak el kelljen indítanod – idegeskedés nélkül.


Hogy lásd, miért szajkózzuk ezt ennyire: mi az általános karácsonyi kampány menete. A cégek rájönnek, hogy a karácsony remek alkalom az eladásra, ezért választanak egy akciós terméket, és advent időszakában agyba-főbe hirdetik.

A valóságban azonban ezzel csupán a Facebook, a Google és más felületek bevételét növelik. A sajátjukat nem.

Ha eddig te is így csináltad, idesüss!

A kutya ott van elásva, hogy ilyenkor csupán a közösségi médiában, valamint hirdetésekkel megy a kampány/akció népszerűsítése. Az érdeklődő rákattint a hirdetésre, amely a honlapodra vezeti, és ahol az általános üzeneteiddel találkozik.

Nem azzal az eggyel, amit a hirdetésben ígértél neki!

Sokszor említettük már, hogy a felhasználók lusták. Ha keresniük kell, inkább kilépnek.

Azzal, ha időben felkészülsz, minden egyes online eszközödet olyan formára tudod alakítani, hogy az a kampányról szóljon.

Ötlet, termék, stratégia

Ha azt akarod, hogy az üzeneted, konkrétan az elegáns kézműves fülbevalóid híre eljusson a potenciális vásárlókhoz, ne csupán egy legyél a napi ezer hirdetés és üzenet közül!

Kezdd el októberben felépíteni a kampányt! Ebben az időszakban írj cikket a később akciós termékről. Küldj ki róla hírlevelet. Készíts csaliterméket – például promózd a későbbi fülbevalókhoz tökéletesen illő nyakláncot. Aki ezt megveszi, annak biztosan megakad majd a szeme a hozzáillő fülbevalón!

Ha már tudod, hogy egy nyereményjáték keretében, aki október-novemberben nyakláncot vesz, az az adventi időszakban féláron veheti meg a fülbevalót, tervezd meg a következő három hónapot!

To-do lista

Készíts el a kampány érkező oldalát, vagyis landing page-ét. Ha nem tudod, mi az, olvasd el ezt a cikkünket! Ha kész van, a csalitermékkel nyugodtan teszteld is! Ezzel már korán kezedben tartod a kampány egyik legfontosabb elemét: azt a felületet, ahonnan karácsonykor vásárolni fognak.

Ekkor tettél szert a legfontosabb versenyelőnyre!

Neked már nemcsak kezedben van a karácsonyi kampány legfontosabb felülete, de látod, hogy mit kell rajta javítani. Mire elérkezik a karácsony, már egy olyan landing page lesz a birtokodban, amely et a felhasználók reakciói alapján optimalizáltál.

Ezután kezdd el promózni a karácsonyra szánt terméket a hírleveledben és a blogodban. Helyezz hangsúlyt a csali- és bevezető termékre, ezzel megalapozod a későbbi igényeket.

Ezután, amikor elérkezik az advent, már csak ki kell lőnöd az éterbe az érkezési oldalt. Felteszed a korábban megírt szöveget a honlapodra. Posztolsz a termékről – például a készítési folyamatról – a Facebook-oldaladon.

Hogyan lesz előnyöd

Utolsó lépésként pedig learatod a babérokat. Avagy, hogy ne szakadjunk el a karácsonyi hasonlattól: hátradőlve nézed, ahogy a virtuális, céges karácsonyfa alatt halmokban gyűlik a bevétel.

Amikor ősz elején megtervezted a kampányt, biztosítottad magadnak a következőket:

A potenciális ügyfelek már hallottak rólad és a termékedről. Amikor advent idején újra feltűnsz, már „régi” ismerősként tekintenek rád. Aki november-decemberben kezd el hirdetni, az csupán egy lesz a sok közül, aki ki akarja használni a karácsonyi időszakot.

Te viszont, akinek a termékeit már ősszel elkezdték megismerni, egy ismerős, a tömegből kitűnő arc leszel. Valaki, akire bizalommal tekintenek. A bizalom pedig azt jelenti, hogy előbb fognak hozzád fordulni, mint a versenytársadhoz, akivel még nem találkoztak.

Ha például valaki az édesanyjának karácsonyra egy szép, egyedi ékszert szeretne, amit aztán anya jövőre a bálban felvehet, te fogsz eszébe jutni.

Téged már ismernek. A márkádat már ismerik. A termékeidet már ismerik. Ez a bizalom alapja. Ekkor a befektetett hirdetési összeg nemcsak a Facebook és a Google virtuális zsebeit fogja megtölteni, hanem a sajátodat is.

Mit kell változtatnod a honlapodon

Az első és legfontosabb lépés nem egy változtatás, hanem a landing page kialakítása. Egy érkezési oldal elkészítéséhez nincs szükséged programozóra. Az egyszerű honlapszerkesztő programokkal - mint a Wezzpage - néhány lépésben ki tudod alakítani a kívánt oldalt.

Ehhez csupán ennyit kell tenned:
  1. Az oldalak között létrehozol egy új oldalt.
  2. Találj ki nyugodtan egy olyan, egyedi URL-t, amely könnyen megjegyezhető, és a kampányhoz köthető. Legyen mondjuk egyedikezmuvesekszer.hu/fulbevalokaracsonyra.
  3. Alakítsd ki a landing page-ed! Ha ehhez segítségre van szükséged, nézd meg erről szóló cikkünket.
  4. Teszteld! Ha teszteled, ne felejts el olyan URL-t megadni, ami a landing page-hez illik! Amíg a nyakláncot hirdeted, ne a fulbevalokaracsonyra URL-t használd!
     

A landing page-en kívül is érdemes kissé alakítanod a honlapon. A kampány kezdetekor cseréld le a fejlécképet egy olyanra, amely a választott terméket mutatja. Ezután hozz létre egy olyan részt a főoldalon, amely a kampány fő üzeneteit tartalmazza.

Ez utóbbi lehet akár néhány kép a termékeidről a hozzájuk illő leírással. Lehet egy videó a készítésükről, vagy akár egy képgaléria azokról, akik már viselik az általad készített fülbevalókat.

A lényeg, hogy amikor egy látogató a weboldaladra érkezik, hamar megtalálja, amit keres: a kampányod, és az azzal összhangban lévő üzeneteket.

Az egész arról szól, hogy aki Facebookon, Google-keresést követően vagy más formában találkozik veled, már ismerősként tekintsen rád, ne csak egy cégre a sok közül.

Még egy tipp

Ha már most szeretnéd kipróbálni a landing page létrehozását, ugorj fel weboldalszerkesztőnk adminfelületére, és tegyél egy próbát ingyenesen!

Ami még érdekelhet