Kategóriák

Te magadnak készítesz honlapot...?

… vagy az ügyfelednek? Pontosabban: amikor megtervezed a honlapod designját és amikor megírod a weboldalszövegeket, arra gondolsz, hogy neked tetszik-e, vagy arra, hogy az ügyfelednek tetszeni fog-e? A különbség nagyobb, mint gondolnád, ugyanis ha magadnak készítesz honlapot, az azt feltételezi, hogy magadnak is akarsz eladni. Pedig gyanítjuk, hogy nem így van.

Mind tudjuk, hogy remek érzés, amikor készül, vagy épp elkészül a honlapod. Mind a saját gyermekünkként tekintünk rá, és büszkék vagyunk, hogy milyen szép lett.

De vajon csak szerintünk lett szép, vagy a weboldalra látogatók is így gondolják?

Vajon amellett, hogy szép, jól is működik? Könnyen használható a felhasználóknak? Vagy csupán arra fordítottunk figyelmet, hogy mi magunk elégedettek legyünk a kinézetével, jobb esetben megfeleljen az általunk látott webdesign-trendeknek?

Változtass attitűdöt, mert...

...egy kicsit mindenki hiú. Mindenki azt szeretné, hogy amit vásárol, kap, néz, olvas stb. az neki szóljon – „csak neki”.

A vásárlód nem te vagy

Te egy vállalkozó vagy, aki készít egy remek terméket vagy szolgáltatást. Ez lehet esküvői fotózás, kézzel készített chiliszósz, pénzügyi tanácsadás vagy kézműves ékszer.

Az olvasód olyasvalaki, aki nem foglalkozik szenvedélyesen ezekkel, hiszen akkor nem kereste volna fel a honlapod, hanem megcsinálná maga.

Az olvasód:

  • Valaki, aki szeretné gyakran visszanézni élete nagy napját.
  • Valaki, aki oda meg vissza van a csípősért.
  • Valaki, aki szeretné biztonságban tudni a maga és családja jövőjét.
  • Vagy épp valaki, aki szeret minden helyzetben elegánsan, egyedi kiegészítőkkel megjelenni.
     

Az olvasód nem olyan, mint te.

Az olvasód olyan mint ő – ahogy neked, úgy neki is vannak céljai, vágyai, álmai, de ezek mások, mint a te céljaid és vágyaid.

A vásárlód az egyszerűt keresi

Az emberek lustábbak, viszont okosabbak is, mint gondolnád. A legtöbb esetben mindössze arról van szó, hogy nincs kedvük háromnál többet kattintani az információért.

Vállalkozóként valószínűleg mindent el akarsz mondani a termékedről, hiszen szívvel-lélekkel készíted és a szakértője vagy. Szenvedélyesen foglalkozol valamivel, ezért természetes, hogy órákig tudnál róla beszélni.

Felhasználóként viszont te is azt szeretnéd, hogy a lehető legrövidebb útvonalon, a lehető legkevesebb energiabefektetéssel kapd meg a lehető legtöbb hasznos információt.

Több ezer, akár több millió másik vállalkozó küzd a figyelméért

Ha egy felhasználó olyat talál, amiről azt érzi, neki szól, amivel azonosulni tud, az nyer.

A felhasználóid érzelmi alapon döntenek arról, hogy a weboldaladra kattintás után 3 percnél tovább maradnak-e olvasni, sőt, akár vásárolni vagy megrendelést leadni.

Ha egy olyan honlappal találkoznak, amely autós kiegészítőket ajánl nekik, ám teljesen technikai, eletronikus szakszövegek formájában, az valószínűleg nem fog nekik tetszeni.

Miért, mert a legtöbb ember, akinek van autója és valamilyen kiegészítőt keres hozzá, nem mérnők, nem műszaki szakember, hanem ápoló, tanár, gázszerelő, szobafestő vagy épp recepciós.

Nem dolga, hogy tudja, miképp az autós töltő működési elve. Érdekességként, két mondatban megfogalmazhatod neki, amolyan „fun-fact” formában, de ne akard megtanítani neki, milyen méréseket kell elvégezni a megtervezésekor.

3 dolog, ami megváltozik, amikor a felhasználóidnak készítesz honlapot

Miközben ez mind szép és jó, üzletileg még nem feltétlen indokol semmit. Mi az, ami meg fog változni a vásárlóid viselkedésében, és hogy fogsz profitálni abból, ha az ő fejükkel kezdesz gondolkodni?

Felhasználói és vásárlói lojalitást építesz

Vagyis többen fognak gyakrabban visszatérni a weboldaladra, hogy nézelődjenek és vásroljanak.

Az élmény, amelyet a felhasználóid a weboldaladon kapnak, rendkívül fontos, mert meghatározza, visszatérnek-e még.

Ha összehasonlítanád azzal, amikor valaki a boltodba tér be, vagy „csak” személyesen találkozol vele, így lehetne megkülönböztetni.

  1. Folyton arról beszélsz, mit csinálsz a termékeddel, hogyan találtad ki, neked milyen színek tetszenek, miért ezt a terméket választottad.
  2. Elmondod, a szolgáltatásod vagy terméked miért lesz hasznos a vásárlónak, mennyiben lesz tőle jobb/könnyebb/egyszerűbb az élete.
     

Szerinted melyik esetben fog pénzt fizetni neked?

Ha folyamatosan törekszel rá, hogy a felhasználóid egyre jobb és jobb élménnyel találkozzanak a weboldaladon, gyakrabban fognak visszatérni.

Mivel azonban a negatív élmény nagyobb nyomot hagy az emberekben, az is igaz, hogy ha negatív felhasználói élménnyel találkozik valaki, akkor nem fogja újra meglátogatni a honlapot!

Növeled a vásárlói és felhasználói elégedettséget

Költői kérdés: ki ne szeretné, ha azt érzi, hogy ő van a középpontban? Vagy hogy foglalkoznak vele? Hogy ő a fontos?

Az attitűdváltás lényege, hogy ahelyett, hogy magadról és a termékedről beszélnél, a vásárlódat és az ő igényeit helyezed a középpontba.

Azzal, ha rájuk koncentrálsz, megértheted, mire van szükségük, egyúttal a folyamat során nekik fejlesztheted a terméked. Ezzel pedig idővel egyre jobban meg tudsz felelni a várakozásaiknak és az igényeiknek.

Növeled a vásárlások számát - és a bevételed

A képlet egyszerű: ha jobb a honlapod, a felhasználók több időt töltenek a honlapodon. És minél több időt töltenek a weboldalon, annál többet fognak vásárolni.

Ha a felhasználód olyan információkat kap a honlapodról, hogy neki jó vagy hasznos lesz a terméked, akkor nagyobb az esélye, hogy meg is fogja venni. Ha teljesíted a várakozásait, akkor előbb fog a vásárlás gombra kattintani.

Egyúttal az is igaz, hogyha nálad nem találnak rá arra, amit keresnek, akkor máshol fognak pénzt költeni!

Vajon megéri váltani?

Igen.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy az emberi természet szerint mindenki maga szeretne a középpontban szeretni. Ez persze azt eredményezi, hogy zsigerből olyan honlapot készítesz, amely neked tetszik.

Ezzel nincs is gond, hiszen senki nem vonja kétségbe, hogy a legjobbat akarod készíteni.

Viszont ha sikeresebb szeretnél lenni a többieknél, akkor ki is kell tűnnöd közülük.

Erre remek módszer, ha mindent a vásárlóid szempontjából nézel, és az ő igényeiknek akarsz megfelelni.

Hidd el, értékelni fogják lojalitással és vásárlással is.

Ami még érdekelhet