Kategóriák

Adat nélkül a honlapod, mondd, mit ér?

Te csupán gondolod, hogy sikeres a honlapod, vagy tudod, hogy sikeres a honlapod? A különbség abban rejlik, vannak-e adataid a látogatottságról a weboldaladon töltött időről, a legsikeresebb oldalakról. Ha már van honlapod, de a hatékonyság mérésével még nem kezdtél el foglalkozni, épp itt az ideje.

Erre immár évek óta biztosít ingyenes lehetőséget a Google Analytics, amelybe azonnal beléphetsz, ha van Gmail-fiókod. Ha még nincs, érdemes létrehoznod egyet, hiszen nem igazán fogsz találni az Analytics-hoz hasonlóan bő adattárat a honlapodról, ráadásul ingyenesen.

Miért lesz jó neked, ha figyeled a statisztikákat?

Fordítsuk meg!

Miért lesz jó, ha nem figyeled a statisztikákat?

Nem kell vele időt töltened, nem kell rá energiát fordítanod. Nem kell azon agyalnod, hogyan tedd hatékonyabbá a legjobb terméked oldalát; egész egyszerűen azért, mert abban az álomvilágban élhetsz, hogy magától is jól teljesít az oldal.

Miért lesz rossz, ha nem figyeled a statisztikákat?

Mert amíg te abban a hitben élsz, hogy az elkészített honlapod mint a mágnes, vonzza az ügyfeleket, addig valójában lehet, hogy a madár sem jár arra. Te pedig nem tudsz erről.

Vagyis szinte dobálod ki a pénzt az ablakon; fenntartod a honlapot, de abból nem érkezik bevételed.

Mi ez, ha nem pazarlás?

Mire figyelj a végtelen mennyiségű adat között?

Mondhatjuk úgy is, hogy a Google Analytics felülete nem túlságosan felhasználóbarát. Ismerjük milyen, amikor először lépsz be, és elfog az érzés, hogy ennyi erővel tűt is kereshetnél a szénakazalban, és még az is könnyebb lenne, mert használhatnál mágnest.

Ezúttal mi adjuk kezedbe a mágnest, hogy ne ess kétségbe, és esetleg hagyd ott a sok-sok értékes adatot egyszer s mindenkorra.

Amíg nem ismered ki alaposan az Analytics által nyújtott adatokat, figyelj az alábbiakra!

Látogatók

A weboldalad hatékonyságának és az analitikának Alfája és Ómegája a nagybetűs Látogató.

Ha tudod, mennyien nyitják meg a weboldalad, mennyi időt töltenek el a honlapodon és az egyes oldalakon, mennyi oldalt nyitnak meg, vagy épp melyik oldalt nézik meg vagy melyiken vásárolnak kilépés előtt, értékes betekintést nyújt abba, hol és mit érdemes javítanod.

A Közönség áttekintése opciónál gyorsan képet kapsz olyan általános adatokról, mint:

  • kattintások száma
  • egyedi látogatók száma
  • megtekintett oldalak száma/látogatás
  • honlapon töltött átlagos időtartam
  • visszafordulási arány
     

A Google Analytics Közönség áttekintése képernyője a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Ezek lesznek azok az adatok, amelyek megmutatják, hogy a látogatóid nagy átlagban hogyan viselkednek a honlapodon.

Rossz hír, hogy nem lehet mondani egy általánosan jó számot az egyes adattípusokra, mert az iparáganként jelentősen eltér(het). Emiatt nem mondhatjuk azt, hogy csak az a jó, ha a visszafordulási arány 40 százalék alatt van.

Oldalon töltött idő

Azt viszont bátran mondhatjuk statisztikák alapján, hogy amennyiben az oldalon töltött átlagos idő 2-2,5 perc felett van, akkor valamit biztos, hogy már jól csináltál.

Értelemszerű, hogy ennyi idő alatt valami megfogta a látogatód szemét, talált valamilyen tartalmat, amely érdekli őt.

Ez már fél siker!

Egyúttal ettől még ne dőlj hátra a székedben, ugyanis hiába töltenek a látogatóid hosszú perceket a honlapodon, ha végül vásárlás nélkül kilépnek.

Ha tudni akarod, mit érdemes tenned azért, hogy hatékony és szexi legyen a termékoldalad, olvasd erről írt cikkünket!

Ügyfélszerzés

A forgalmad forrása egy újabb rendkívül fontos és beszédes adat.

Elképzelhető, hogy egy újonnan publikált weboldal forgalmának nagy része a cég közösségi oldaláról, fizetett hirdetésből vagy direkt kattintásból származik.

Később, amint optimalizálod – és keresőoptimalizálod – a weboldalad, láthatod, hogy a kulcsszavak kapcsán javul az organikus keresési eredményed. Ilyenkor segítséged kapsz az adatoktól, hogy akár csökkentheted a fizetett hirdetésekre költött összeget.

A Google Analytics Ügyfélszerzés kördiagramja a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Ha például jelenleg is fut hirdetésed a Google AdWords-ben, de a statisztikák alapján egyértelmű, hogy a forgalmadnak csak elenyésző része származik onnan, az figyelmeztető jel, hogy vagy a hirdetés szövegén vagy a célzási beállításokon változtatnod kell.

Ha sok-sok linket osztasz meg a Facebook-oldaladon, de mindössze néhány látogató érkezik onnan, akkor is tudhatod, hogy valamit változtatnod kell.

Érdemes figyelned arra, hogy a kördiagramon körülbelül egyensúlyban legyen a források aránya.

Amennyiben a forgalmad 80 százaléka fizetett és organikus keresésekből érkezik, azonban a Google továbbfejleszti keresési algoritmusát, amely téged negatívan érint, pillanatok alatt veszítesz jelentős mennyiségű látogatót.

Ha tehát most kezded az ismerkedés a honlapod analitikájával, első lépésben a fenti adatokra koncentrálj. Ez persze nem minden, ahogy magabiztosabbá válsz a használatában, úgy áshatsz egyre mélyebbre – amit érdemes is megtenned!

Tudj meg mindent a felhasználóidról mindössze 5+1 lépésből!

Ígérjük, nem nagy ördöngösség!

A Wezzpage-nél nem véletlen az a mottónk, hogy legyél büszke weboldaladra! Elköteleztük magunkat amellett, hogy ehhez minden segítséget megadunk neked.

Ebbe természetesen az is beletartozik, hogy megmutatjuk, hogyan teheted jobbá a weboldalad, hogy a látogatóid is szeressék, és rendszeresen visszajárjanak, valamint egyszerűen tudod alkalmazni az Analytics szolgáltatásait.

Illeszd be a weboldaladra a Google Analytics követőkódját!

Első lépés: jelentkezz be Gmail-fiókoddal az www.analytics.google.com oldalon, majd kövesd az itt leírt lépéseket!

  1. Kattints az Adminisztrálás fülre!
    A Google Analytics Adminisztrálás fülének illusztrációja a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján
  2. Nyisd le a középső oszlopban található követési adatok lehetőséget, és válaszd ki a követőkód lehetőséget!
    A követőkód fellelési helyének illusztrációja a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján
  3. Másold ki a bekarikázott, Ez az Ön követőkódja… részt!
    A kimásolandó követőkód képe a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján
  4. Nyisd meg a Wezzpage adminfelületét!
  5. Illeszd be a kimásolt követőkódot a Wezzpage szerkesztőjén belül a Beállítások menüpont Kódbeágyazás részébe!
    A Wezzpage weboldalszerkesztő Kódbeágyazás részének képe
  6. Lépj vissza a tartalom fülre, és publikáld oldalad!
     

Ezt követően bármikor megnyithatod a Google Analytics felületét, ahol látni fogod

  • mennyien érdeklődtek az oldalad iránt,
  • átlagosan mennyi időt töltöttek el a weboldaladon,
  • melyik oldalaid a legnépszerűbbek,
  • vagy akár, hogy melyik az az oldal, amelyről általában a legtöbben lépnek ki, ezért fejlesztésre szorul,
  • és még számtalan más opciót.
     

A fentiekkel felvértezve immár készen állsz rá, hogy elkezdd mérni a honlapod hatékonyságát! Kíváncsiak vagyunk, neked hogy megy az ismerkedés az Analytics felületével, és milyen adatokat és összefüggéseket fedezel még fel, ezért kérünk, hogy oszd meg a tapasztalataid hozzászólásban!

Ami még érdekelhet