Kategóriák

Hogyan ér egy jó szó újabb ügyfeleket?

Tegyük fel, hogy olyan honlapot szeretnél, amely nemcsak viszi a pénzt, hanem a segítségével egyre több bevételre tehetsz szert. Hogyan érheted ezt el? Közvetlen, személyes emberi kapcsolatokkal. Hol itt a trükk, amikor egy honlapról beszélünk, amely nem feltétlen a leginteraktívabb eszközöd?

Sehol. A honlapra beágyazható chatfunkcióval épp úgy köszöntheted a látogatóid, mint a boltodba betérő vásárlókat.

Ezzel pedig elérheted, hogy a weboldalad látogatója már az első pillanatban kellemes élményekkel gazdagodjon, és érezze. hogy te – mint szolgáltató – törődsz vele.

Legyen a vásárlód különleges illusztrációja egy eltérő színű borsószemmel a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Az emberi természet már csak ilyen. Mindenki szereti, ha különleges bánásmódban részesül. Amikor az eladó odamegy hozzá, és a feltett kérdés, hogy „Segíthetek valamiben?” nemcsak egy tanult frázis, nem egy kötelező elem. Minden vásárló jobban érzi magát, ha az eladó, aki jobban ismeri az üzlet kínálatát, mint ő – legyen szó keleti fűszerekről vagy divatáruról – felajánlja a segítségét, és őszintén érdeklődik arról, hogy miben segíthet.

Mikor van szükséged a chatfunkcióra?

Mikor vannak kérdései az üzletedbe betérő vásárlóknak?

Amennyiben az üzletet kicseréled a honlap szóra – amely az üzleted online megfelelője –, igen egyszerű és magától értetődő lesz a válasz.

Szóval ott tartottunk, hogy mikor vannak kérdései a weboldalad látogatóinak?

Figyelem! Kérdés tábla  a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Mikor nincsenek?

Továbbá a következő költői kérdés az, hogy ki szereti, ha szakértő segítséget kap egy számára fontos kérdésben? (Nyilván mindenki.)

Ennek ellenére a legtöbben hagyják, hogy a weboldaluk látogatói „egyedül”, interakció lehetősége nélkül bolyongjanak az oldalak között. Még úgy is, hogy manapság már rengeteg lehetőség van az interaktivitás megteremtésére.

Merthogy az interaktivitás igénye már nem kérdés – ez egészen biztos.

A (potenciális) vásárlóknak meg kell adni a lehetőséget, hogy olyankor is adjanak visszajelzést, ha még nem vásároltak. Ez lehet egy űrlap, egy minden oldalon megtalálható e-mailcím, telefonszám, vagy egy élő chatablak a weboldalon.

Tévhit, hogy csak az a visszajelzés, ami vásárlás után történt. Hiszen ha a weboldalad látogatója 10-ből 7 kérdésére választ kap, még mindig van 3 kérdése, amelyre választ vár.

A vásárlóknak sok kérdése van illusztrációja egy férfi feje köré rajzolt kérdőjelekkel a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Mi történik, ha esélyt adsz neki, hogy azonnal, például egy chaten keresztül feltegye ezeket a kérdéseket? Egyrészt megtudhatod, milyen információ hiányzik a látogatóidnak, másrészt esélyt adsz magadnak egy, kettő, majd még több új ügyfél megszerzésére.

Kerülj előnybe

Előzd meg a versenytársaidat, akik a honlapjuk elkészítése után várják a sült galambot – és a bevételt –, és kezdeményezz közvetlen kapcsolatot a felhasználóiddal!

Tedd fel nekik a kérdést: Miben segíthetek?

Aki azt mondja, hogy nem jön kapóra neki ez a kérdés, amikor valóban szeretne megtudni valami fontos dolgot, az füllent. Még akkor is így van ez, ha ez a valaki nagyon is introvertált, és például kerüli a szóbeli beszélgetéseket.

Sokak számára könnyebbséget jelent, és előbb felteszik a kérdéseiket, ha ezt személyes kapcsolat teremtése nélkül – igen, akár „név és arc nélkül” – tehetik meg.

Ráadásul te is kezdeményezhetsz interakciót, hiszen egyes szolgáltatók funkciói közt megtalálható a felugró lehetőség is, amellyel azonnal üdvözölheted a weboldalad látogatóját, épp úgy, mintha csak az üzletedbe tért volna be, és most köszönnél neki.

De vajon milyen kérdésekkel találkozhatsz, mire készülj?

Lehetséges szituációk

Ősz van, sokat esik az eső, hullanak a falevelek, ám az autótulajdonosok számára a legfontosabb most az, hogy 5-10 fok alá csökkent a hőmérséklet. Vagyis ideje lecserélni a nyári gumikat téli abroncsokra.

Igen ám, de szinte mindenki ilyenkor szeretné elvégeztetni ezt a feladatot, a szerelők pedig nyakig állnak a munkában.

A látogató tehát rákattint a honlapodra, hogy megnézze, milyen nyitva tartással és milyen árakkal dolgozol, és reménykedik benne, hogy online tud időpontot foglalni.

Ekkor meglátja a honlapodon az élő chat opciót, és úgy dönt, inkább megkérdezi, mikor van szabad időpont. Anélkül teheti ezt meg, hogy meg kellene keresnie a telefonszámod, és telefonálnia kellene.

  • Helló, szeretném lecseréltetni az abroncsokat az autómon. Van még a héten szabad időpontjuk?
  • Üdvözlöm! Igen, pénteken délután 15:30-kor még van egy szabad időpontunk.
  • Remek, kérem, foglalja le az időpontot Minta Pál névre, ott leszek.
  • Rendben, beírtam, várjuk pénteken! Köszönjük az érdeklődést!
  • Köszönöm, viszlát!
     

És máris van egy új ügyfeled.

Ezt persze bármikor adaptálhatod, ha például

  1. Virágüzleted van. „Mikor érdemes nálatok megrendelni a ballagási csokrot, hogy biztosan elkészüljön?”
  2. Fodrász vagy. „Szia! Szeretném levágatni a hajam. Jövő héten mikor van szabad időpont?”
  3. Bicikliszaküzleted van. „Szia! Milyen biciklit javasoltok, ha hetente 1-2 alkalommal a városon belül szeretnék közlekedni?”

    Különböző üzlettípusoknak feltett különböző kérdések példái a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján


És így tovább… Akármilyen területtel foglalkozol, a vásárlóidnak mindig lesz majd kérdésük, amelyet szeretnének feltenni - csak nem biztos, hogy telefonálni szeretnének.

A live chat segítségével könnyen lehet kezelni a lemondott, éppen felszabadult időpontokat, és a weboldalad látogatói is elégedettek lesznek, hiszen nemcsak a szolgáltatásaidat tudták megtekinteni a honlapodon, hanem a valódi ügyintézés egy részét is meg tudták oldani.

Ezzel időt spóroltak, az idő pedig, mint jól tudjuk, pénz, ezért tehát hálásak lesznek neked, hogy megspóroltál nekik egy plusz telefonálást vagy akár egy felesleges kört a szerelőhöz, ahol kiderül, már nem is tudják fogadni.

Kérdésfeltevés kockázatok nélkül

A live chat tehát a látogatóid és potenciális ügyfeleid sok problémáját megoldhatja:

  • azonnali válasz a sürgős kérdésekre
  • nem szükséges a részükről semmilyen elköteleződés (van, aki a személyes beszélgetést annak érzi)
  • bizalmat épít, ha gyorsan válaszolsz az égető kérdésekre
     

És így tovább.

Live chat beépítése a honlapodra

Ma már sokféle szolgáltató közül válogathatsz, azonban tapasztalataink alapján jó szívvel ajánljuk neked a MirMort.

Live chat szolgáltatásuk segítségével nemcsak a felhasználók kérdezhetnek tőled közvetlenül a weboldaladon keresztül, hanem az automatikus felugró ablakkal te is azonnal köszöntheted őket a honlapodon. Megkérdezheted, miben lehetsz a segítségükre, milyen téma érdekli őket.

A MirMor beállításainak képe a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Ha pedig éppen nem vagy gépközelben, a MirMor Live Chat okostelefonos alkalmazásával tudsz bármikor beszélgetni az ügyfeleiddel.

A helyzet az, hogy a MirMorral nekünk remek tapasztalataink vannak, így könnyedén tudjuk azt mondani, hogyha egy lépéssel a versenytársaid előtt akarsz járni, akkor ez egy remek választás.

A MirMor szolgáltatásait egyrészt pár kattintással beillesztheted, utána pedig nincs más dolgod, mint felkészülni a megnövekedett érdeklődésre, másrészt pedig 30 napig ingyen, kötelezettségmentesen kipróbálhatod. Ha mégsem tetszik, egy filléredbe sem került. :)

Kipróbálás: http://mirmor.eu/af/gc/54

Ami még érdekelhet