Kategóriák

3 dolog, amire hatékonyan használhatsz űrlapot

Ki használ még manapság űrlapokat? Macerásak, unalmasak, papírt pazarolnak, és amúgy is, senki sem tölti ki őket. Mindez nagyrészt igaz, kivéve, ha online űrlapról beszélünk, ami ráadásul a vevőiddel kiépített kapcsolat elmélyítését szolgálja. Vagy úgy általában, ennek a kapcsolatnak a megalapozását.

Szóval, ott tartunk, hogy űrlapot eszedbe sem jut használni, mert

  • macerás
  • sokáig tart megírni
  • nem elég hatékony
  • sőt, még papírt is pazarol.
     

Papír alapú kérdőív képe a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Mit szólsz hozzá, ha azt mondjuk, hogy van olyan űrlap, amely

  • 5-10 perc alatt elkészíthető
  • folyamatosan hozza neked a válaszokat, akár hónapokon keresztül
  • és online, vagyis a fák is fellélegezhetnek.
     

Vevő lennél rá?

Ha hajlasz rá, hogy kipróbáld, de még nem vagy benne biztos, hogy miért is működne ez az egész, továbbá, hogy mi is legyen a tartalma, ebben a cikkben mutatunk 3 megoldást, amelyre használni tudsz egy online űrlapot.

Miért is működik ez az egész?

Ki ne szeretné, ha könnyen, gyorsan egy kattintással – na jó, kettővel – küldhetne e-mail egy cégnek, szolgáltatónak, akivel kapcsolatba szeretne lépni, vagy akitől kérdezni szeretne?

Ki ne szeretné, ha őszintén megkérdezik a véleményét, ha anélkül mondhatja el, mit szeretne, mi tetszik – és mi nem tetszik – neki, hogy külön erőfeszítést kelljen tennie.

Az ember már csak ilyen; szereti kockázat nélkül elmondani a véleményét, megmutatni, hogy valamivel – ami jó – egyetért, vagy épp valamivel – ami nem jó – nem ért egyet.

Ügyfél a középpontban képe a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

A jó dolog ebben, hogy a percek alatt beépíthető, online űrlapok segítségével immár egyszerűen, gyorsan és komoly előkészületek nélkül tudod megkérdezni a (potenciális) ügyfeleidet lényegében bármiről, amit tudni szeretnél.

Ők pedig értékelni fogják, hogy érdekel téged a véleményük!

Közvetlen kapcsolatfelvétel, e-mail-küldés levelezőprogram nélkül

Az online űrlapok egyik leginkább kézenfekvő felhasználási módja az e-mail küldésére szolgáló opció.

Ebben az esetben jellemzően az alábbi mezőket érdemes beállítani:

  • Vezetéknév
  • Keresztnév
  • E-mailcím
  • Üzenet
     

Legyél tekintettel arra, hogy – a sok rossz tapasztalat miatt – a legtöbben nem szeretnek sok személyes adatot megadni. Egyúttal persze az is igaz, hogy te is szeretnéd elkerülni a trollokat, azokat, akik puszta szórakozásból küldözgetnek üzenetet. Lényegében azonosak a régi telefonbetyárokkal, csak talán még kellemetlenebb a kezelésük, hiszen egyébként is sok üzenetet kapsz, és sokszor nem egyszerű megkülönböztetni ezeket a valódi e-mailektől.

Emiatt különösen kell figyelned az adatvédelemre. Ebbe nem csak azt kell beleérteni, hogy te magad felelősen kezeled az önként megadott nevüket és e-mailcímüket, de azt is, hogy figyelsz arra, hogy az adatbázisod ne kerülhessen illetékes kezekbe.

Kérd ki a véleményüket – készíts szavazást!

Szoktál arra gondolni, milyen jó is lenne tudni, mit gondolnak, mit szeretnének a vásárlóid?

Ha nem, akkor épp ideje elkezdeni feltenni ezeket a kérdéseket, ha pedig igen, akkor lépj tovább, és találd ki, mivel kezded.

Mindegy, hogy arra vagy-e kíváncsi, hogy

  • melyik termékedből szeretnék a legközelebbi akciót,
  • melyik szolgáltatásod a kedvencük,
  • milyen terméket fogadnának tőled szívesen,
  • milyen témában szeretnének tőled szakmai cikket olvasni,
  • vagy épp, hogy zöld vagy sárga legyen-e a legújabb terméked csomagolása.
     

A kérdések tárháza végtelen. Neked „mindössze” megfelelően leleményesnek kell lenned, és máris megkönnyítetted a saját dolgodat.

Azzal, ha kisebb-nagyobb dolgokban kikéred a látogatóid véleményét, megmutatod nekik, hogy fontos számodra a véleményük, és szeretnél az ő ízlésüknek és igényeiknek megfelelően dolgozni.

Visszajelzést illusztráló postaláda képe a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Megmutathatod, hogy nekik – és nem magadnak – készítesz kézműves ékszereket, családi fotókat, biztosítási ajánlatokat stb.

Ha ilyen űrlapot szeretnél készíteni, az alábbi mezőtípusokat javasoljuk használni. Ezek a legtöbb űrlapkészítőben elérhetők, ha viszont a Wezzpage weboldalszerkesztőjét használod, biztos, hogy mindegyik kéznél lesz majd, amikor kell.

  •  „Bepipálós” megoldás – ezt legtöbbször akkor szokták alkalmazni, amikor egy kérdésre több választ is elfogadnak.
  • „Rádiógomb” – ezzel – épp ellenkezőleg – akkor lehet találkozni, ha egy kérdésre csak egy opciót lehet kiválasztani.
  • E-mailcím – ez igazán nem kötelező, de ezzel biztosíthatod, hogy a lehető legkevesebb érvénytelen szavazat érkezzen, és a lehető legkevesebb spamrobot találjon meg.
  • Szöveg – ha szeretnél megadni „Egyéb” válaszlehetőséget.
     

Szavazás minta képe a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

A szavazások esetében sokszor nem is kell másik mező, hiszen a fentiekkel megoldhatod szinte minden igényed.

Vajon elégedettek? – vásárlói visszajelzés

Ezt a pontot lehet, hogy kicsit csalásnak fogod érezni, mert az űrlap felépítésében nagyon hasonló az e-mailküldéshez, azonban a vásárlókkal való kapcsolatépítést és a marketingértékét tekintve mindenképp külön szeretnénk szót ejteni róla.

A vásárlói visszajelzés hőskorában

  • az ügyfelek vagy személyesen mondták el a tapasztalataikat,
  • vagy elkérték a vásárlók könyvét.
     

A második lehetőség a legtöbb esetben nem jelentett jót, hiszen általában akkor kérték/kérik el, ha valamilyen problémájuk akad(t).

Az első opció többször kellemes, mint a vásárlók könyve – amikor valaki különösen elégedett volt a szolgáltatással, a termékkel vagy épp a kiszolgálással –, ám épp ennyivel kellemetlenebb, amikor igen hangosan kérik számon a szolgáltatót vagy vállalkozót.

Manapság megkönnyítheted a saját dolgod, és elérheted, hogy ne csak akkor kapj visszajelzést, amikor valami már nagyon nem stimmel, és kitörni készül a vihar. Tekintettel arra, hogy különösen a Facebookon pillanatok alatt terjed el egy vállalkozás rossz híre, jobb ezt inkább megelőzni.

Ahogy mondani szokták, a jó hírnevet évekbe telik felépíteni, ám mindössze egy pillanatig tart lerombolni.

Ezért a legjobb, ha a weboldalad minden látogatóját arra biztatod, hogy küldjenek visszajelzést:

  • Mi tetszik nekik a weboldaladon – és mi nem.
  • Mi tetszik nekik a kiszolgálásban és az ügyfélszolgálatban – és mi nem.
  • Mit nem találtak meg a weboldaladon, amire mindenképp szükségük van, vagy csak szeretnének tudni róla.
     

Emellett persze számos más kérdésre is kérhetsz választ.

Ha ezt szeretnéd megoldani űrlap segítségével, akkor bármikor bátran kombinálhatod a fenti funkciókat.

  • Vezetéknév
  • Keresztnév
  • E-mailcím
  • Üzenet
  • Szavazógombok – „checkbox” vagy „rádiógomb” megoldással.
     

Érdemes számítani arra, hogy sokan nem szeretnek névvel visszajelzést adni, ezért lehetséges, hogy több választ fogsz kapni, és az űrlap hatékonyabban működik majd, ha a név megadását nem teszed kötelezővé.

Mindemellett – annak jelzésével, hogy az e-mailcímet nem tárolod, és tényleg így is teszel – egy e-mailcímet érdemes megadni, hogy amennyire lehet, elkerüld a trollokat és a spamrobotokat.

Ami még érdekelhet