Kategóriák

Landing page: akarsz ügyfeleket? Mert ezzel szerzel ügyfeleket…

Mi a baj a hirdetéseiddel? Hetek óta futtatod, és egészen jól reagál is rá a célcsoportod, de aztán a kattintás után valahogy mindig vásárlás nélkül kilépnek a honlapodról. Mi a baj? Mi és miért nem működik? A kulcskérdés: a hirdetésedről hová irányítod át a felhasználód? A főoldaladra, egy termékoldalra, egy blogposztra vagy esetleg egy landing page-re? Ha a válasz nem a landing page volt, akkor megtaláltad a problémát.

Próbáljuk ki!

A szituáció: látsz egy AdWords hirdetést, amely azt ígéri, hogy rákattintva kapsz egy e-bookot arról, hogy hogyan tudod 10 lépésben legalább 50 százalékkal csökkenteni a villanyszámlád.

Megjegyzés: az aláhúzott szavak értelmezését megtalálod a cikk végén, a "Kis fogalomtárban"!

A kattintás utáni oldalon ezt találod:

  1. Egy rövid microsite, amely csakis arról a témáról szól, amelyet a hirdetésben is olvastál. Elmondja, hogy konkrétan mi az, amit ajánl (egy e-book 10 tippel), miért van rá mindenképp, életbevágóan szükséged (mert 8 hét alatt 50 százalékkal tudod csökkenteni a havi villanyszámládat), és mit kell tenned ahhoz, hogy ezt elérd (írd be az e-mailcímed, és kattints a letöltés gombra). Ezek mellett az oldalon szemléletes képek, esetleg videó, valamint ügyfélvélemények szerepelnek.
  2. Egy termékoldalra kerülsz, ahol a menüsor alatt 2 bekezdésben bemutatnak egy, a fogyasztáscsökkentést célzó elektronikai eszközt. Az oldalon vannak képek, a jobb oldali hasábban a cég néhány másik terméke, a láblécben pedig egy „feliratkozás” gomb azzal a kiegészítéssel, hogy ha feliratkozol, akkor e-mailben megkapod a könyvet.

 

Szerinted melyik oldalon van több esély arra, hogy megadod az e-mailcímed, és letöltöd az e-bookot?

Ha nem vagy biztos a válaszban, olvasd végig a cikket! Ha a végén még mindig nem tudod, melyik a jobb, akkor a hiba bennünk van; írj kommentet, esetleg e-mailt a pontosításért!

A landing page-ek küldetése

A landing page – másik nevén érkezési oldal, esetleg vegyesen landing oldal – lényege a konverzió, vagyis a marketingcéljaid elérése, legyen az hírlevél-feliratkozás, letöltés, előfizetés vagy vásárlás. Ezen belül sokmindenre alkalmas, így például leadgenerálásra és –gondozásra, vásárlói hűség építésére, vagy akár upsellre is.

Éppen a fentiek folyományaként a landing oldalakat mindig a célcsoportjaidra kell szabni. Ez egy dolgot jelent: több célcsoport, több landing page. Ha például a szakértői státuszodat szeretnéd növelni, konkrétabban egy, a felhasználóidnak hasznos e-bookot készítettél, amit töltsenek le, akkor azt másképp fogod hirdetni és végül a landing page-en keresztül odaadni azoknak, akik újak a honlapodon, és azoknak, akik már két éve vásárlóid, és mondjuk a hírleveledből irányítottad át őket erre az oldalra.

Szeretnénk egy kicsit eloszlatni a kétségeid: a befektetés, amelyre az akár több tíz landing page elkészítésére van szükség, meg fog térülni. Az érkezési oldal az e-mailmarketing mellett még mindig a legjobban konvertáló és jövedelmező eszköz. Ha ügyesen készíted el a landing page-ed, akkor 1-5 ilyen oldal akár 100 új kapcsolatot is generálhat neked.

A jó landing page felépítése

De hogy néz ki az a landing page, amelyről magas százalékkal tudsz új leadeket és ügyfeleket szerezni?

Tudjuk, hogy a kevesebb néha több, de azért ebben az esetben nem arról van szó, hogy egyetlen landing page-re feltöltesz 2 egész felszólító mondatot, valamint elhelyezel egy CTA, vagyis call to action gombot. Gondolkozz rendszerben, és lásd át az ügyfeleid igényeit! Másra van szüksége annak, aki még nem vásárlód, de ismeri a témát, másra annak, aki már ismer téged, és a hírleveled is rendszeresen olvassa, és megint másra annak, aki például csak most találkozik veled először, és tőled fogja kapni az első impulzusokat pl. az energiahatékonyságról.

Mielőtt belecsapsz a lecsóba, tervezd meg az oldalt. Itt ne gondolj napokig tartó kutatásra, de mindenképp gondold át az alábbiakat:

  • Ki az a célcsoport, akit az éppen tervezés alatt lévő landing page-re irányítasz?
  • Mit szeretnél elérni vele? (Mi lesz a konkrét konverzió? Letöltés, vásárlás?)
  • Milyen adatokat kérsz be a landing page-en?
  • Mi történik, ha elérted a célod, és a látogató vásárolt?

 

Szintén a tervezési fázis lépése, hogy gondold át a megjelenést. A landing page legyen vizuálisan hasonló, mint a hirdetésed! Ha például esküvői fotózást hirdetsz világos, vidám színekkel, akkor az érkezési oldal is ezt tükrözze; ne használj sötét árnyalatokat!

Az oldal szövege legyen (közel) azonos a hirdetés szövegével. Ezt hívják message match-nek. Gondolkodj úgy mintha egy beszélgetést folytatnál a felhasználóval: használj hasonló stílust, hangvételt, valamint a hirdetésben megjelenő mondatok szinte azonosan jelenjenek meg a landing page-en.

Így például, ha a hirdetésedben szerepelt az, hogy találd meg a stílusodhoz leginkább illő villanykapcsolókat, akkor ez szó szerint jelenjen meg a landing page fő-, illetve alcímében is!

Azzal, hogy vizuálisan és tartalmilag konzisztens vagy, hozzásegíted a felhasználód, hogy ne essen ki a ritmusból annak ellenére sem, hogy egy másik oldalon van, mint korábban.

Mit tegyél az oldalra – a vastagon szedett tételeket vedd kötelezőnek:

  • főcím
  • logó
  • alcím
  • kép(ek)
  • előnyök felsorolása pontokban
  • CTA, call to action, vagyis pl. Letöltöm feliratú gomb
  • ajánlások
  • funkciók
  • űrlap
  • közösségimédia-ikonok
  • lábléc

Ilyen egy jó landing page:

Értelemszerű, hogy ha egy felhasználót átirányítasz a konkrét érkezési oldaladra, akkor nem vezetheted félre. Ne kínálj olyan tartalmat, amely másról szól, mint amit ígértél, mert ki fog lépni, és valószínűleg vissza sem jön többet. Térjünk vissza az előző példához: ha esküvői fotózást hirdetsz, akkor a landing page-en ne babafotózásról olvasson a felhasználód!

A főcím, amely a legszembetűnőbb, tartalmazza a fő üzenetedet, amely a hirdetésben is szerepelt! Ne felejtsd el egyértelműen és jól láthatóan megfogalmazni, hogy a felhasználódnak miért van mindenképp szüksége arra, amit te kínálsz neki. Hiszen hogyan emlékezne rá, hogy a lakodalomban Mari néni és Józsi bácsi milyen vígan ropták még hajnalban is, ha nem a te fotódról?! Ha kell, az értelmezést, az üzenet célba jutását segítsd látványos, egyértelmű magyarázó képekkel, sőt, akár nyilakkal is.

A landing page-ekben az a jó, hogy éppen amiatt, hogy lényegretörőnek és egyértelműnek kell lenniük, az egyszerű weblapszerkesztő programokkal - mint  a Wezzpage is - viszonylag könnyen tudod létrehozni az oldalt. A szerkesztővel csak annyit kell tenned, hogy egyenként kialakítod, hol van szükséged szövegre, hol képre, hol pedig űrlapra, és komolyabb programozás nélkül készíthetsz egy hatékony érkezési oldalt.

Tanácsok a hatékonyságjavításhoz

Ha most tervezed a landing page-ed, vagy esetleg már van, de nem vagy elégedett vele, hoztunk 5 konkrét tanácsot is, hogy hogyan javítsd a konverziód.

Ne legyenek figyelemelterelő elemek:

nem véletlen írjuk többedszer: a landing page-ednek egy funkciója van: a konverzió. Az ügyfél megszerzése. Ne akard vele bemutatni a céged történetét, ne itt akard meggyőzni a látogatót a cégfilozófiád tökéletességéről, és ne itt mutasd be részletekbe menően a legújabb terméked. Csak és kizárólag arra koncentrálj, amit a felhasználó kattintása előtt ígértél. Ha eltereled a figyelmét, két dolog történhet: nem találja, amit akart, és azonnal kilép. Vagy, megtetszik neki valami más, és átkattint oda. Ez utóbbi a jobb eset, de az eredmény mindkettőnél az, hogy a konverzió nem történt meg.
Törölj ki az oldalról mindent, ami nem a cél felé vezeti a látogatód! A landing page-en nem szerepelhet semmi, ami kifelé vezet az oldalról; kétféleképp lehet „kijutni”: a CTA megnyomásával vagy az oldal bezárásával.

Gondolkozz párbeszédben!

Ez a message match-hez tartozik. Vedd fel egy beszélgetés fonalát a hírleveledben vagy a hirdetésben, és ezt a beszélgetést folytasd az érkezési oldalon.

Legyél konkrét!

Hagyd a szakmai bullshitet a konyhában. Vagy az irodád fiókjában Valahol. Te ismered a saját ajánlatod, de a felhasználó nem. Mondd el neki konkrétan, miért lesz neki jó. Az nem megfelelő, ha azt írod: segítünk a nagycsaládosoknak csökkenteni a villanyszámlájukat. Ehelyett írd azt: 1 hónap alatt 20 százalékkal csökken a villanyszámlád. Nézd meg az első tippet, és kezdd el a csökkentést most! A konkrétumokhoz hozzátartozik, hogy a számok működnek. Írj számokat ahelyett, hogy sokan, jelentősen vagy hamar.

Használj egyértelmű call-to-action gombot!

Ez egyszerű: ha a célod az előfizetés, akkor írd azt: Előfizetek/Fizess elő most!. Ha a célod a letöltés, a szöveg Letöltöm/Töltsd le most!. Ha a célod az adománygyűjtés a gomb felirata: Támogatom/Támogass minket!.

Hozz létre köszönőoldalt!

Ha a fentiek jól mentek, akkor a felhasználó olvasott és kattintott: feliratkozott, regisztrált, vásárolt stb. Akár össze is csattinthatnád a tenyereid a jól végzett munka után. Tévedsz. Fontos, hogy egy ügyfelet sokszor könnyebb megtartani, mint egy újat szerezni. Ennek a megtartásnak, az ügyfélgondozásnak a lépése a köszönőoldalad. Ha például megígérted az e-bookot, akkor tölthesse le itt – az e-mailben küldés nem feltétlen a legjobb megoldás. Ha adományozott, köszönd meg neki, és ajánld fel, hogy nézze meg az alapítványotok legújabb videóját, hogy mire költitek a beérkezett pénzt/kinek adjátok a kapott elektronikai eszközöket.

Nos, megvan a válasz a cikk elején feltett kérdésre? Melyik képzeletbeli oldal konvertál jobban?

“Kis fogalomtár”

E-book: olyan elektronikus könyv, melynek megtekintése elektronikus eszközökkel lehetságe. Ez lehet egy kifejezetten erre a célra készített e-bookolvasó, vagy akár egy asztali számítógép, laptop, tablet, sőt akár okostelefon is.

Leadgenerálás: ha a célcsoportod egyik tagja eljut addig, hogy ajánlatot vagy visszahívást kér tőled, esetleg regisztrál egy próbaverzióra, tesztvezetésre stb. akkor ő lead-dé válik. Magyarul talán értékesítési lehetőségnek nevezhetjük. Ilyenkor már csupán egy lépésre van attól, hogy vásároljon tőled. A leadgenerálás pedig azt jelenti, hogy minél több leadet “hozzunk létre”.

CTA - call to action: a call to action azt a felszólítást jelenti, amikor megkéred a felhasználóid valamilyen cselekvésre. Tipikus példái: Iratkozz fel! Töltsd le! Támogasd! Töltsd ki az űrlapot. Amennyiben ez valamilyen gombon szerepel, amely például átirányít egy űrlapra, akkor CTA-gombról beszélünk.

Ami még érdekelhet