
Te pénzt akarsz termelni a vállalkozásodból.
Nos, Mark Zuckerberg is, aki a Facebookot vezeti, és az a webprogramozó is, aki a saját kis vállalkozását futtatja. Vegetálhatsz ingyen a közösségi hálón, csak ne ámítsd magad azzal, hogy te megpróbáltad, de nem működött nálad.
A Facebook egyre jobban szűkíti az ingyenes hirdetési lehetőségeket. Az oldaladra összegyűjtött rajongók töredékéhez (5-10% igen, jól látod) fog eljutni a posztod. Fizetned kell azért, hogy elérd azt a közönséget, amit összegyűjtöttél. Ha ez nem így lenne, akkor a Facebook mára egy reklám-fal lenne, néha 1-1 kutyás, macskás szelfivel fűszerezve.
Egy átlag Facebook felhasználó 50 oldalnak a követője. Ezek az oldalak átlagosan több mint 1-szer posztolnak naponta. Gondolj csak bele, mennyi idő csak átgörgetni ezeken – nem még ténylegesen meg is nézni. Arra nincs hivatalos információnk, hogy naponta hányszor görgetsz feleslegesen a Facebookon, de valószínűleg többször, mint kéne.
El is jutottunk a Facebook-on való hirdetés legnagyobb ellentmondásához: „mindenki” fent van a Facebookon. A konkurenciád, a saját termékét bőszen osztogató ismerősöd, a minden ostobaságot megosztó haver, satöbbi...
Mindenki görcsösen arra pályázik, hogy felkeltse a sok céltalanul, cinikusan görgető felhasználónak a figyelmét. Valljuk be, ez nehezebb, mint történelemtanárnak lenni 12. osztályban. Ezzel szemben a Google-ből nem fog véletlenül a honlapodra tévedni. A saját weblapodra úgy tudod behozni a látogatókat, hogy biztos lehetsz abban, hogy szükségük van a termékedre/szolgáltatásodra.
Üzletet, terméket, szolgáltatást, munkaerőt azonban NEM a Facebook-on keresnek a felhasználók, hanem a netes keresőkben (nevezzük ezt most véletlenszerűen Google-nek). A Google-nek érdeke van benne, hogy a leghasznosabb találat jelenjen meg legfelül – mert akkor legközelebb is ott keresel. Míg a Facebooknak, mint egy közösségi oldalnak nem ez az elsődleges célja – hanem az, hogy fizess a legnagyobb értékért, ami náluk nem a keresés, hanem az üzenőfal.
A weben (mínusz Facebook) óriási verseny folyik a szolgáltatásodhoz kötődő keresőszavakért. A Facebook viszont mindenki számára egyenlő lehetőséget és helyet biztosít – csak a pénztárcádon múlik, hogy kinek, mennyit akarsz hirdetni.
Ha nincsenek túlzott igényeid és tudod kezelni a Facebook oldalad, akkor weboldalt létrehozni nem lesz nagy művészet számodra sem. Márpedig amikor a látogató csak rád figyel, az mindennél többet ér. Amikor csak te beszélsz hozzá, akkor már tényleg csak rajtad múlik, hogy felkelted-e az érdeklődését.
Márpedig egy ilyen közeget meg kell teremtened az érdeklődők számára. Ahol csak te vagy és ő. Nincs konkurencia, nincsenek macskás szelfik, csak (a) te (terméked) és ő.
De akkor mi a címben feltett kérdésre a válasz?
Mindkettőre szükséged van. Kell, hogy ott legyél, ahol mindenki más is ott van. Úgy tartják, hogy az az informatikai cég, aminek nincs székhelye a Szilícium-völgyben az nem is létezik (na jó, ez öngól volt).
Miért van szükségem tehát Facebook oldalra?
A közösség ereje mostanság talán mindennél erősebb. Ha nem hagyod, hogy ügyfeleid kifejtsék véleményüket a cégedről, azzal a következő ügyfeleidet tántorítod el. A közösségi médiumok a legjobb helyek, hogy ne legyenek kétségeik új vevőidnek a terméked/szolgáltatásod iránt.
Miért van szükségem tehát weblapra?
Kell egy hely, ahol „csendben”, bizalmas környezetben tudod bemutatni neki a portékádat. Ahova kifejezetten azért a termékért/szolgáltatásért érkeznek, amire rákerestek. A kérdés már csak az, hogy valóban jó-e a terméked. Erről azonban csak te tudsz nyilatkozni...
- Hogyan posztoljak a Facebookon? November 13, 2014Facebook oldal vagy weblap? December 18, 2014
- Céges Facebook oldal létrehozása February 02, 2015Rezsicsökkentés Wezzpage módra March 12, 2015
- Így hidald át a nyelvi határokat Facebook oldaladon April 15, 20154 kérdés, amit a nyitóoldaladnak meg kell válaszolnia June 01, 2015
- Miért van szükséged mobiloptimalizált honlapra? June 11, 201510.000! Köszönjük! June 17, 2015
- Ettől lesz profi hatású a weblapod 1. rész June 30, 2015Esküvői weblapot szeretnétek? October 15, 2015
- Hat gyakori webdizájn hiba, ami árthat a weboldalnak February 10, 2016A bevételszerző weboldal alapjai April 05, 2016
-
Reszponzivitás: tények, tévhitek, tippek June 17, 2016
-
Hérodotosz, a bor meg a cégére és a honlapod June 24, 2016
- A sikered ott van, ahol… a kurtafarkú malac túr July 05, 2016
- 1 logó ide, egy galéria oda; így építsd fel a honlapod July 17, 2016Mutasd a favikonod, megmondom, ki vagy! July 21, 2016
- Tartalomtípusok A-Z – avagy mit tölts fel a honlapodra July 29, 2016Van képed hozzá? August 05, 2016
- Új kategória a színezők között: a bevételszerző August 10, 2016Hogyan hatnak a színek a bevételedre? August 12, 2016
- Színes, szélesvásznú álomhonlap – hogyan válassz designt? August 21, 2016Ördögűzés a javából: a nagy HTML demisztifikálás August 24, 2016
- Hogyan készítsd el 9 egyszerű lépésben, fél órán belül a saját weboldalad? September 18, 2016Szeretnéd tudni, mi napjaink egyik leghatékonyabb marketingeszköze? October 17, 2016
- A kevesebb több: hogyan néz ki egy modern főoldal? November 01, 2016Van-e élet a Facebookon túl? November 20, 2016
- 5 követendő webdesigntrend 2017-re November 30, 2016Hogyan járul hozzá a honlapod a karácsonyi kampány sikeréhez? December 08, 2016
- Heuréka forrása: az Alfa Tréning January 28, 2017Hogyan szerezz ügyfeleket hasábokkal? January 31, 2017
- Facebook-szabályok, amelyeket valószínűleg te is megszegtél már February 19, 2017Honnan tudhatod meg, hogyan építs be chat-funkciót a honlapodra? February 22, 2017
- Te magadnak készítesz honlapot...? March 26, 20173 hatékony vizuális eszköz az egyszeri képen túl April 25, 2017
-
Közepes díjcsomag nagy lehetőségekkel May 28, 2017