Kategóriák

Facebook oldal vagy weblap?

Te pénzt akarsz termelni a vállalkozásodból.

 

Nos, Mark Zuckerberg is, aki a Facebookot vezeti, és az a webprogramozó is, aki a saját kis vállalkozását futtatja. Vegetálhatsz ingyen a közösségi hálón, csak ne ámítsd magad azzal, hogy te megpróbáltad, de nem működött nálad.

A Facebook egyre jobban szűkíti az ingyenes hirdetési lehetőségeket. Az oldaladra összegyűjtött rajongók töredékéhez (5-10% igen, jól látod) fog eljutni a posztod. Fizetned kell azért, hogy elérd azt a közönséget, amit összegyűjtöttél. Ha ez nem így lenne, akkor a Facebook mára egy reklám-fal lenne, néha 1-1 kutyás, macskás szelfivel fűszerezve.

Egy átlag Facebook felhasználó 50 oldalnak a követője. Ezek az oldalak átlagosan több mint 1-szer posztolnak naponta. Gondolj csak bele, mennyi idő csak átgörgetni ezeken – nem még ténylegesen meg is nézni. Arra nincs hivatalos információnk, hogy naponta hányszor görgetsz feleslegesen a Facebookon, de valószínűleg többször, mint kéne.

El is jutottunk a Facebook-on való hirdetés legnagyobb ellentmondásához: „mindenki” fent van a Facebookon. A konkurenciád, a saját termékét bőszen osztogató ismerősöd, a minden ostobaságot megosztó haver,  satöbbi...

Mindenki görcsösen arra pályázik, hogy felkeltse a sok céltalanul, cinikusan görgető felhasználónak a figyelmét. Valljuk be, ez nehezebb, mint történelemtanárnak lenni 12. osztályban. Ezzel szemben a Google-ből nem fog véletlenül a honlapodra tévedni. A saját weblapodra úgy tudod behozni a látogatókat, hogy biztos lehetsz abban, hogy szükségük van a termékedre/szolgáltatásodra.

Üzletet, terméket, szolgáltatást, munkaerőt azonban NEM a Facebook-on keresnek a felhasználók, hanem a netes keresőkben (nevezzük ezt most véletlenszerűen Google-nek). A Google-nek érdeke van benne, hogy a leghasznosabb találat jelenjen meg legfelül – mert akkor legközelebb is ott keresel. Míg a Facebooknak, mint egy közösségi oldalnak nem ez az elsődleges célja – hanem az, hogy fizess a legnagyobb értékért, ami náluk nem a keresés, hanem az üzenőfal.

A weben (mínusz Facebook) óriási verseny folyik a szolgáltatásodhoz kötődő keresőszavakért. A Facebook viszont mindenki számára egyenlő lehetőséget és helyet biztosít – csak a pénztárcádon múlik, hogy kinek, mennyit akarsz hirdetni.

Ha nincsenek túlzott igényeid és tudod kezelni a Facebook oldalad, akkor weboldalt létrehozni nem lesz nagy művészet számodra sem. Márpedig amikor a látogató csak rád figyel, az mindennél többet ér. Amikor csak te beszélsz hozzá, akkor már tényleg csak rajtad múlik, hogy felkelted-e az érdeklődését.

Márpedig egy ilyen közeget meg kell teremtened az érdeklődők számára. Ahol csak te vagy és ő. Nincs konkurencia, nincsenek macskás szelfik, csak (a) te (terméked) és ő.

 

De akkor mi a címben feltett kérdésre a válasz?

Mindkettőre szükséged van. Kell, hogy ott legyél, ahol mindenki más is ott van. Úgy tartják, hogy az az informatikai cég, aminek nincs székhelye a Szilícium-völgyben az nem is létezik (na jó, ez öngól volt).

 

Miért van szükségem tehát Facebook oldalra?

A közösség ereje mostanság talán mindennél erősebb. Ha nem hagyod, hogy ügyfeleid kifejtsék véleményüket a cégedről, azzal a következő ügyfeleidet tántorítod el. A közösségi médiumok a legjobb helyek, hogy ne legyenek kétségeik új vevőidnek a terméked/szolgáltatásod iránt.

 

Miért van szükségem tehát weblapra?

Kell egy hely, ahol „csendben”, bizalmas környezetben tudod bemutatni neki a portékádat. Ahova kifejezetten azért a termékért/szolgáltatásért érkeznek, amire rákerestek. A kérdés már csak az, hogy valóban jó-e a terméked. Erről azonban csak te tudsz nyilatkozni...

Ami még érdekelhet