Kategóriák

Ettől lesz profi hatású a weblapod 1.

Az ördög profi weblap a részletekben rejlik - tartja az új magyar közmondás, és milyen igaz!

Előfordult már veled is, hogy ránéztél egy másik wezzoldalra, és azt láttad, hogy az övé valamiért profibban van elkészítve, miközben ugyanazok az eszközök állnak rendelkezésére, mint neked?

Elmondunk egy pár trükköt, amelyek felhasználásával a meglesz az a plusz weboldaladban, amit eddig hiányoltál. 10.000 weblap tapasztalatával a hátunk mögött azt tudjuk mondani, hogy a kevesebb néha bizony több. Főleg a neten, ahol csak úgy ömlik az ember felé az információ...


Vágd le a felét!

Ahogyan te is, úgy látogatóid is a tömör, de annál jobban megfogalmazott szövegű honlapokra kíváncsiak. Másodpercek alatt döntenek a látogatók, hogy a honlapodon maradnak-e, ami később vásárlásba fordulhat. Ha már ránézésre sok szöveg van a weboldaladon, azzal máris szereztél magadnak egy mínusz pontot.

Próbáld ki, hogy az értelmes szöveged kicseréled valami teljesen értelmetlenre és nézz rá. Elriaszt? Akkor azonnal cseréld le. Annyi szöveg legyen weboldaladon, ami még halandzsa nyelven sem ijeszt meg.


Következetesség a megjelenésben

Dávid (a dizájnerünk) szerint ehhez a szakmához jó szem kell. Ezért is alakította ki úgy példatartalmakkal a dizájnokat, hogy azok önmagukban is mutatósak legyenek és a példa szövegek átírásával, képek kicserélésével máris egy jól kinéző weblapod legyen.

A fejléckép nagyon látványos eleme a wezzoldalaknak, de figyelj rá, hogy következetesen használd.

Igazítsd egymáshoz a méreteit, ne legyen az egyik 264 pixel, a másik pedig 299 pixel. Próbálj 2 méretet kiválasztani, ha fullscreen dizájnt használsz. Az egyiket használd a főoldalon, a másikat pedig az összes többi aloldaladon.

A másik fejléccel kapcsolatos dolog pedig a szövegek formázására vonatkozik. Válassz ki egy irányvonalat és azt kövesd az egész oldaladon. Ez vonatkozik mind a szöveg betűtípusára, elhelyezkedésére, színére és minden más összetevőjére.


Van aminek már lejárt az ideje

Ilyen például a mozaikos háttérkép. Ha nem pattern háttered van (azaz végtelenségig ismétlődő minta), akkor próbáld meg kerülni ezt a lehetőséget. Nagyon nem trendi!

A kevesebb néha több alapelvet figyelembe véve ajánljuk a látogató számláló mellőzését. Rengeteg ingyenesen beágyazható ilyen számláló van, de rendkívül ocsmányan tud mutatni 1-1 weboldalon.

Automatán induló, rejtett videók a főoldalon. Ha csak egyetlen dolgot fogadsz meg ebből a cikkből, akkor könyörögve kérünk, hogy ez legyen az! :) Iszonyú érzés, amikor fellépsz egy honlapra, majd valahonnan elindul hangosan a zene, keresed a hangerőszabályzót, felborítod a kávéd, satöbbi, satöbbi... Egyszerűen csak: NE!


Egy kis brandépítés

Az oldalak menüpontban találsz egy keresőoptimalizálás részt. Ott a legfelső opció a cím (title). Az ide beírt szöveg a böngésző lapfülén fog megjelenni. Ez mindegyik menüpontodhoz/aloldaladhoz külön megadható. Mindegyikhez írd be nyugodtan a céged nevét és egy kötőjellel elválasztva az adott aloldal címét. 

Terveztess logót! Biztos, hogy neked is van egy ismerősöd, aki ügyesen rajzol és meg tudod kérni szívességből, hogy segítsen neked egy egyszerű logó tervezésében. Ha egyetemista, akkor még örülni is fog neki, hogy nálad gyakorolhat élesben! :)


Töltsd ki a teret!

Ne hagyj túl sok üres területet a weblapodon. Ha a kapcsolat menüpontodnál csak egy név, e-mail cím, telefonszám és egy térkép szerepel, akkor inkább tedd egymás alá az elemeket sorba. Nem szép, ha van egy nagy térképed, mellette a kapcsolati infókkal, amik a térkép feléig érnek.

 
Ami még érdekelhet