Kategóriák

Felhizlaljuk a honlapod! – új funkció a Wezzpage szerkesztőjében

Legyen minél szebb és jobb honlapod – nemcsak neked, nekünk is ez a célunk, ezért a héten új funkciót tettünk elérhetővé a Wezzpage szerkesztőfelületén. Immár 25%-al szélesebb felületen készítheted el weblapod (940 pixel helyett 1180 pixel). Az új funkcióval a felhasználóid kedvére tehetsz, hiszen könnyebben olvashatóvá teszed a tartalmaid.

Ki ne szeretné, hogy több jusson neki? Ha kiszélesíted a honlapod, a nagyobb területtel lehetőséged lesz ugyanannyi szöveget szellősebben rendezz el, vagy több tartalmat tudj megmutatni. Tiszta haszon.

Nem újdonság, hogy az utóbbi években jelentősen megnőtt a monitorok mérete, ezzel pedig az alkalmazott felbontás is. Legújabb fejlesztésünkkel 25 százalékkal szélesebbek a wezzoldalak, figyelembe véve, hogy a korábban használt 1024 x 768 pixeles felbontás ma már alacsonynak számít.

Hogy ez miért jó neked?

Dióhéjban: mert a felhasználóid jobban fogják szeretni a honlapod.

Bő lére eresztve: a manapság használt nagyobb felbontás miatt a szélesebb weboldalakon nagyobb felületen lehet tartalmat elhelyezni. Ez az elérhető szellősebb elrendezéssel a könnyen olvasható szövegekhez szokott látogatók dolgát – és a te boldogulásodat – könnyíti meg.

Be kell ismerni, hogy mindenki lusta egy kissé – mi magunk is azok vagyunk –, és a látogatóid nagy része jobban kedveli a szinte vázlatos, laza szerkezetű, könnyen olvasható cikkeket, mint a bekezdés nélküli, hosszú szövegeket. Használj egy vagy több hasábot, a lényeg, hogy az olvasó szeme szaladni tudjon a sorokon, és semmi ne álljon a megértés útjába – ebben segít a szélesebb honlap.

A szépségért most nem kell szenvedni

Az új felbontás ráadásul jobban illeszkedik a teljes szélességű fejlécképedhez is, így olyan, mintha valamiféle szemet gyönyörködtető képpel lepnéd meg a látogatóid. Egyszerűen csak jobban esik a szemnek. Gondolj csak azokra az újságokra, amelyek alig néhány centiméteres hasábokkal dolgoznak, és alig olvastál el három-négy szót, máris új sor kezdődik… Kényelmes?

A szépség számít. Ahogy majdnem pontosan egy éve írtuk:

„Mára már nem a weblap megléte a kérdés, hanem a minősége. A saját márkádat rombolod azzal, ha csúnya a weboldalad. Olyan mintha a pókhálós lenne a kirakatod vagy hullana a vakolat a boltodról. Hiába jó a terméked/szolgáltatásod, annak úgy is kell megjelennie, amilyen.”

Szóval nemcsak a felhasználói élményt tudod növelni az új funkcióval, hanem a honlapod szépségét is, a negyedével nagyobb szélesség ezúttal kifejezetten előnyös.

Diszkrimináció nélkül

Egyébként, ha már a mobilra optimalizálásról szóló cikkünket idéztük, térjünk ki erre is: mivel a mobileszközökre automatizálás továbbra is zavartalanul működik, ez sem szenved hátrányt. Sőt, az sem, akinek a monitorja még kisebb szélességű dizájnt kedveli. A rendszer automatikusan érzékeli, hogy másra van szükség, és visszaállítja az eddigi, 940 pixeles szélességet.

Az okos kihasználás titkai

Az, hogy több hely áll rendelkezésedre, még nem jelenti, hogy szükségszerűen tele kell tömnöd tartalommal. Ehelyett használd ki okosan:

  • A már megírt szöveged tördeld újra! Gondold át, hol vannak azok a pontok, amelyeket érdemes vizuálisan is kiemelned például azzal, hogy külön bekezdésbe, vagy akár külön sorba rendezed. Ha ez megvan, tedd szellősebbé az egészet azzal, hogy a bekezdések és sorok közé térközt teszel (ezt a behúzható térköz modullal tudod megtenni).  A lényeg, hogy a szöveg laza szerkeszetű és könnyen áttekinthető legyen.
  • Egészítsd ki a tartalmat! Pontosan emlékszel, hogy a termékleírásból ki kellett húznod egy mondatot, mert már nem fért el. Most beleteheted!
  • Szemléltess! Egy ügyesen kiválasztott képpel hatékonyan tudod támogatni a megértést, de akár azt is el tudod érni, hogy wezzoldalad látogatójának szinte kicsorduljon a nyála a legújabb fagyid láttán, esetleg azonnal akarjon rendelni abból a gyönyörű, de közben annyira cuki, pöttyös nyári ruhából. Ha a szöveg mellé eddig nem fért kép, pótold be most.
Ami még érdekelhet